Před lety jsme dostali starší malou káru. Díky konstrukci ze slabých jeklů a plechů byla lehká. Absence vyndavacího zadního čela byla nevyhovující. Navíc koroze udělala své a tak jsem se rozhodl, že udělám renovaci od základu.
Takto vypadala před akcí.
Z původní káry jsem zachoval pouze oj s nápravou, blatníky a pasovinu, která byla přivařená na bednu. Ty jsem nejprve očistil, odrezil a 3x natřel. Rozměry nové bedny jsou o malinko větší (délka a výška). Šířka zůstala s ohledem na nápravu shodná. Podlaha je z nosníků 50x30x3mm, rohy z L-kových jeklů 20x20x3mm. V místě zadního čela je vytvořena drážka ze dvou těchto jeklů (tam se zasunuje zadní čelo). Vmístě rohů jsou vyztužující trojúhelníčky z plechu tloušťky 2mm. Horní rám (mezi boky a předním čelem je z L-kového jeklu 20x20x3mm. Pasovinu, která byla na původní káře, jsem po vytvoření kapes přivařil na spodek káry. V místě, kde jsou umístěna světla a značka, jsem přivařil silný plech, který je po bocích vyztužen pasovinou 20x3mm (aby v případě zhoupnutí káry dozadu nedošlo k poškození světel). Na bocích je z pasoviny 20x3mm vytvořen rám, kam jsem později přišrouboval blatníky. Podlaha bedny je z plechu tloušťky 2mm, kterou jsem přivařil ke spodnímu rámu.
Hotová bedna s pasovinou.
Detail kapes.
Bedna se k nápravě šroubuje celkem šesti šrouby. Čtyři jsou na nápravě (na každé straně dva) a dva šrouby se nachází vpředu. V případě oprav se to celkem snadno rozebere. Výplň bedny tvoří palubky, které jsou připevněny v rozích a uprostřed. Pak jsem připevnil blatníky a udělal elektroinstalaci. Hotová kára nakonec prošla už 2x technickou s jedinou poznámkou ohledně umístění mlhového světla, ale na to to nejezdí :)